راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی ۲۰۲۴

انگلیسی چیزی بیشتر از یک زبان است. این زبان یک پاسپورت جهانی است. انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی تجارت، مسافرت و اینترنت، درها را به روی فرصت‌های جدید باز می‌کند و دیدگاه جهانی شما را گسترش می‌دهد. یادگیری زبان انگلیسی، مانند هر زبان دیگری، در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد. اما […]

راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی 2024

انگلیسی چیزی بیشتر از یک زبان است. این زبان یک پاسپورت جهانی است. انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی تجارت، مسافرت و اینترنت، درها را به روی فرصت‌های جدید باز می‌کند و دیدگاه جهانی شما را گسترش می‌دهد. یادگیری زبان انگلیسی، مانند هر زبان دیگری، در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد. اما با داشتن طرز فکر، ابزار و استراتژی‌های مناسب، می‌تواند به یک سفر مفید و لذت بخش تبدیل شود.

در این مقاله یک راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی را ارائه خواهیم داد. نکات عملی، استراتژی‌های مؤثر و منابع ارزشمندی که می‌توانند به شما در تسلط بیشتر به زبان انگلیسی کمک کنند در این مقاله معرفی می‌شوند.

هدف گذاری برای یادگیری زبان انگلیسی

اولین قدمی که باید برای یاد یادگیری بردارید، هدف گذاری برای یادگیری زبان انگلیسی است. دانستن اینکه چرا می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید به دو دلیل مهم است:

  1. این به شما کمک می‌کند بر روی کاری که به طور خاص باید انجام دهید تمرکز کنید.
  2. این به شما انگیزه می‌دهد که ثابت قدم بمانید.

برای درک بهتر این موضوع، سامان و مهسا را در نظر بگیرید. هر دوی این افراد می‌خواهند انگلیسی یاد بگیرند.

سامان در بورس کار می‌کند. او یک پیشنهاد کاری از یک شرکت بزرگ در نیویورک دارد. اگر او این کار را بپذیرد، باید فقط به زبان انگلیسی صحبت کند. مهسا برای یک رستوران در یک منطقه توریستی کار می‌کند. گرفتن سفارش از انگلیسی زبانان و سرو غذا مستلزم برخورداری از دانش زبان انگلیسی است. هر دوی این افراد انگیزه قوی برای یادگیری زبان انگلیسی دارند. اما هر دو به دلایل بسیار متفاوت به زبان انگلیسی نیاز دارند.

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است: چرا انگلیسی یاد می‌گیرید؟ آیا برای هدف خاصی است؟ آیا به این دلیل است که شما زبان را دوست دارید؟ اگر به اهداف خود برسید چگونه زندگی شما تغییر می‌کند؟ وقت گذاشتن برای فکر کردن به این موضوع به شما کمک می‌کند انگیزه خود را حفظ کنید و این تضمین می‌کند که روی چیزهای درست تمرکز کنید. تعیین هدف یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا یک هدف به شما وضوح می‌دهد که چه چیزی و چه زمانی می‌خواهید برسید. اگر ضرب الاجل را در نظر بگیرید، هدف خود را در اولویت قرار می‌دهید.  این شما را با انگیزه نگه می‌دارد به شما کمک می‌کند تا تصمیمات درست بگیرید.

راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی

نحوه اصولی و استاندارد یادگیری زبان انگلیسی

فرض کنید هدف شما رسیدن به سطح زبان انگلیسی C1-C2 است. در این سطح از زبان انگلیسی می‌توانید به خوبی صحبت کنید و تقریباً هر چیزی را که می‌شنوید درک کنید. اینکه چقدر سریع به تسلط به زبان انگلیسی می‌رسید بستگی به روش‌هایی دارد که استفاده می‌کنید و این که چقدر زمان صرف استفاده از این روش‌ها می‌کنید. هر دوی این موضوعات مهم هستند. اگر ۴۰ ساعت در هفته را صرف مطالعه  به روش‌های قدیمی و ناکارآمد کنید به سرعت پیشرفت نخواهید کرد. اگر هفته ای ۱ ساعت از بهترین روش‌ها استفاده کنید هم پیشرفت سریعی نخواهید داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع، به نکات مهم درباره نحوه یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت:

  • شما باید یک زبان آموز مستقل انگلیسی باشید. باید مسئولیت یادگیری خود را بپذیرید و کارهایی را انجام دهید که مؤثر واقع شوند. شما باید چیزهایی را به زبان انگلیسی بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید. بیشتر یادگیری زبان به صورت ناخودآگاه است. این بدان معناست که شما زبان‌ها را مطالعه نکنید، در عوض، خود را در آن غوطه ور کنید! به زبان ساده، شما باید ورودی‌های زیادی به اشکال مختلف را به زبان انگلیسی در ذهن خود وارد کنید. دریافت ورودی به شما این امکان را می دهد که به طور ناخودآگاه انگلیسی یاد بگیرید. در این صورت شما می‌بینید که کلمات و گرامر بارها و بارها تکرار می شوند. این الگوها در مغز شما ذخیره می‌شوند. سپس، می‌توانید بدون فکر کردن به قوانین بنویسید و صحبت کنید.اشکال کار بیشتر زبان آموزان این است که ورودی کافی دریافت نمی‌کنند. خبر خوب این است که بدست آوردن بیشتر ورودی آسان است. ساده ترین راه برای دریافت ورودی بیشتر، گوش دادن بیشتر است. حتی زمانی که کارهای دیگری انجام می‌دهید می‌توانید تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی را انجام دهید. محل زندگی شما مهم نیست به لطف انقلاب دیجیتال، هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند تمام ورودی انگلیسی مورد نیاز خود را دریافت کند.
  • انگلیسی را در متن و از طریق جملات یاد بگیرید. انجام این کار به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که چگونه و چه زمانی از کلمات و عبارات انگلیسی استفاده کنید. همچنین چون کلمات را از طریق جملات یاد می‌گیرید، دستور زبان را نیز فرا خواهید گرفت. یادگیری از یک زمینه قوی به معنای یادگیری چیزی از یک کتاب، یک برنامه تلویزیونی یا یک گفتگو است. این زمینه به شما می‌گوید که در چه موقعیت هایی از این انگلیسی استفاده می‌شود.

مهم‌ترین نکات برای یادگیری زبان انگلیسی

در این بخش به معرفی مهم‌ترین نکات برای یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. رعایت این نکات کیفیت و سرعت یادگیری شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

  • در یادگیری زبان انگلیسی استمرار داشته باشید: هر روز زمانی را به مطالعه و تمرین زبان انگلیسی اختصاص دهید. یک برنامه مطالعه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. از منابع مختلف مانند کتاب‌های درسی، دوره‌های آنلاین، برنامه های زبان و برنامه‌های تبادل زبان برای تقویت یادگیری خود استفاده کنید.
  • روی گسترش دایره لغات خود تمرکز کنید: کلمات جدید و معانی آن‌ها را یاد بگیرید و استفاده از آن‌ها را در جملات تمرین کنید. فلش کارت‌ها، بازی‌های کلمات و برنامه‌های واژگان می‌توانند ابزارهای مفیدی برای حفظ و تقویت واژگان باشند.
  • تعامل به زبان انگلیسی را تمرین کنید: یادگیری زبان انگلیسی فقط به خاطر سپردن کلمات و قواعد دستور زبان نیست. بلکه بیشتر در موردبرقراری ارتباط است. صحبت کردن و تعامل به زبان انگلیسی را تا حد امکان تمرین کنید. دوستانی برای تعامل به زبان انگلیسی  پیدا کنید یا به گروه‌های گفتگو بپیوندید تا مهارت‌های مکالمه خود را ارتقا دهید.
  • روی گوش دادن و صحبت کردن تمرکز کنید: درک شنیداری و مهارت‌های گفتاری برای برقراری ارتباط موثر بسیار مهم است. به پادکست‌های انگلیسی گوش دهید، ویدیوها یا فیلم‌های انگلیسی تماشا کنید و با صدای بلند صحبت کنید.
  • از منابع گرامر استفاده کنید: در حالی که توانایی برقراری ارتباط مهم است، درک قوانین و ساختارهای دستور زبان نیز به همان اندازه ضروری است. از کتاب‌های دستور زبان، منابع آنلاین و وب سایت‌های آموزش زبان برای آشنایی با گرامر انگلیسی استفاده کنید. استفاده از قواعد گرامری را در صحبت کردن و نوشتن خود تمرین کنید.
  • اهداف واقع بینانه تعیین کنید: از نظر مهارت زبان برای خود اهداف قابل دستیابی تعیین کنید. اهداف خود را به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید و پیشرفت خود را دنبال کنید.
  • به دنبال بازخورد و اصلاح باشید: از افرادی که زبان مادی آن‌ها انگلیسی است یا از معلمان زبان بخواهید که در مورد صحبت کردن و نوشتن شما بازخورد بدهند. انتقاد سازنده را بپذیرید و از اشتباهات خود درس بگیرید. به انجمن‌های زبان یا انجمن‌های آنلاین بپیوندید که در آنجا می‌توانید از زبان‌آموزان راهنمایی و پشتیبانی دریافت کنید.
  • با انگیزه بمانید و از فرآیند لذت ببرید: یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما حفظ ذهنیت مثبت و لذت بردن از این فرآیند به شما کمک می‌کند تا با انگیزه بمانید. جنبه هایی از زبان که علاقه شماست را بیابید، موضوعاتی را که شما را درگیر می‌کند کاوش کنید و دستاوردهای خود را جشن بگیرید. به یاد داشته باشید، یادگیری زبان انگلیسی سفری است که نیاز به صبر و پشتکار دارد. چالش‌ها را در آغوش بگیرید، متعهد بمانید و یادگیری زبان را به بخشی لذت بخش از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.
راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی

در گذشته منابعی که می‌شد از آن‌ها برای یادگیری زبان استفاده کرد بسیار محدود بود. اما امروزه و به لطف پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت این منابع بسیار متنوع و کارآمد شده‌اند. در این بخش از مقاله به معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم:

  • اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی: اپلیکیشین‌ها ارزان‌ترین و کارآمدترین ابزارهای در دسترس برای یادگرفتن زبان انگلیسی هستند. مزیت مهم این منابع این است که در هر زمان و مکانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن‌ دولینگو و اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی الیت لینگو را می‌توان بهترین اپ‌های آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفت.
  • کتاب‌های خود خوان: اگر قصد دارید زبان انگلیسی را بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی فرا بگیرید، استفاده از این کتاب‌ها می‌تواند برای شما سودمند باشد. کتاب‌های لغت دارای تصویر و کتاب‌های تخصصی آموزش گرامر کتاب‌هایی هستند که احتمالا به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
  • پادکست‌ها: در اپلیکیشن‌هایی مانند کست باکس می‌توانید به پادکست‌ها و داستان‌هایی به زبان انگلیسی گوش فرا دهید. گوش دادن به پادکست‌ها می‌تواند در تقویت و یادگیری زبان انگلیسی شما نقش بسیار مفید را ایفا کند.
  • فیلم و سریال و انیمیشن: تماشای فیلم، سریال و انیمیشن یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای یاد گرفتن زبان انگلیسی به شمار می‌رود. با استفاده از این روش می‌توانید دایره لغات، توانایی شنیداری و حتی مهارت مکالمه خود را بهبود ببخشید.
  • فلش کارت‌ها: فلش کارت‌ها ابزارهایی ساده و در عین حال مفید برای به خاطر سپردن لغات هستند. فلش کارت‌ها به شما کمک می‌کنند لغات انگلیسی را در غالب جملات به خاطر بسپارید.
  • دیکشنری‌ها: استفاده از دیکشنری‌های کاغذی و آنلاین می‌توانند شما را برای تلفظ صحیح لغات و همچنین پیدا کردن مترادف برای واژگان راهنمایی کنند.
  • شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی بهترین بستری است که می‌توانید با استفاده از آن با افراد انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید. ارتباط با این افراد می‌تواند مهارت‌های شنیدن، صحبت کردن، تلفظ، دایره واژگان و حتی دستور زبان شما را تقویت کند. پلتفرم هایی مانند Tandem و HelloTalk شما را با انگلیسی زبانان بومی که در حال یادگیری زبان مادری شما هستند، متصل می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید زبان انگلیسی را تمرین کنید و در عین حال به شخص دیگری کمک کنید تا زبان شما را یاد بگیرد.

به یاد داشته باشید که هر زبان آموزی با موانعی روبرو است. پس ناامید نشوید و به تمرین و تکرار در یادگیری زبان انگلیسی ادامه دهید. در صورت نیاز به دنبال کمک باشید و پیشرفت خود را هر چقدر هم که کوچک باشد جشن بگیرید.

 

یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن الیت لینگو

اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند هستید، استفاده از اپلیکیشن الیت لینگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از این اپلیکیشن سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است. با استفاده از اپلیکیشن الیت لینگو می‌توانید به هر چهار مهارت خوندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن مسلط شوید. یادگیری گرامر نیز با استفاده از این برنامه امکان پذیر است. مهم نیست که دانش زبان انگلیسی شما در چه سطحی است، به هر حال می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن پیشرفت سریع و چشمگیر را تجربه کنید. مراحل استفاده از این اپلیکیشن به شرح زیر است:

  • دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی، اپ استور، بازار یا مایکت.
  • فعال سازی اپلیکیشن روی تلفن همراه با وارد کردن شماره.
  • شرکت در آزمون تعیین سطح با دقت و حوصله.
  • خرید ترم‌های آموزشی متناسب با سطح دانش زبان انگلیسی به صورت تکی یا پکیج.
  • برنامه‌ریزی برای تکمیل ترم در مدت زمان مشخص شده.

دروس زبان انگلیسی در اپلیکیشن الیت لینگو را می‌توانید در وقت‌های آزاد خود مطالعه کنید. زمان استراحت بین کار یا وقت‌هایی که در مترو و وسایل حمل و نقل عمومی می‌گذرانید را می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن مفید و جذاب کنید. روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در این اپلیکیشن متنوع و سرگرم‌کننده هستند. همه افراد از همه گروه‌های سنی و با هر نوع شیوه یادگیری می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

یادگیری زبان انگلیسی 2024

سوالات متداول

  1. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

یاد گرفتن زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی تجارت، مسافرت و اینترنت در جهان امروز یک ضرورت است.

  1. اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

هدف گذاری اولین گام برای یاد گرفتن زبان انگلیسی است. هدف گذاری به شما کمک می‌کند بر روی کاری که به طور خاص باید انجام دهید تمرکز کنید و به شما انگیزه می‌دهد تا ثابت قدم باقی بمانید.

  1. بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها، کتاب‌های خودآموز، پادکست‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌ها بهترین منابع یاد گرفتن زبان انگلیسی به شمار می‌روند.

  1. اهمیت استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

استفاده از این برنامه‌ها آسان، در دسترس و مقرون به صرفه است. با استفاده از این برنامه‌ها می‌تواند در هر زمان و مکانی به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت.

  1. مزایای اپلیکیشن الیت لینگو چیست؟

با استفاده از اپلیکیشن الیت لینگو می‌توان با استفاده از روش‌های جذاب و سرگرم کننده به ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی مسلط شد. دسترسی به این برنامه آسان و مقرون به صرفه است.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط