صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی ۲۰۲۴

برخورداری از دانش زبان انگلیسی مهارتی است که همه افراد به آن نیاز دارند. از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا افراد شاغل در حوزه‌های مختلف. روش‌های گوناگونی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. یک سوال مهم که توسط افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی پرسیده می‌شود این است که: بهترین شیوه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ […]

صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

برخورداری از دانش زبان انگلیسی مهارتی است که همه افراد به آن نیاز دارند. از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا افراد شاغل در حوزه‌های مختلف. روش‌های گوناگونی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. یک سوال مهم که توسط افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی پرسیده می‌شود این است که: بهترین شیوه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی و روش‌های گوناگون آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

چرا یادگیری و آموزش زبان انگلیسی اهمیت دارد؟

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند یک تجربه لذت بخش در هر سنی باشد. مردم به دلایل مختلف، مانند سفر یا کار، زبان‌های جدید را یاد می‌گیرند.  مزایای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، به هر دلیلی که انجام شود، می‌تواند فوق‌العاده ارزشمند باشد. مطالعه یک زبان خارجی می تواند دانش فرهنگی را افزایش دهد و به شما کمک کند هنگام سفر احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. همچنین این یک واقعیت است که یادگیری زبان دوم عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، حافظه، مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی، تمرکز بیشتر، توانایی انجام چند کار و مهارت‌های شنیداری بهتری دارند.

در میان همه زبان‌های بین‌المللی، یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما چرا یادگیری و آموزش زبان انگلیسی اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان دلایل زیر را مطرح کرد:

  • انگلیسی یک زبان جهانی است: حدود ۱٫۷۵ میلیارد نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند این یعنی یک نفر از هر چهار نفر در جهان از توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی برخوردار است! بنابراین توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی فقط به معنای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی نیست – اگر می‌خواهید با فرد غیر انگلیسی زبان از کشور دیگر صحبت کنید، به احتمال زیاد هر دوی شما برای انجام این کار انگلیسی صحبت خواهید کرد!
  • سفر کردن با دانش زبان انگلیسی بسیار آسان‌تر است: حتی اگر به کشوری سفر کنید که انگلیسی زبان رسمی نیست، احتمال اینکه انگلیسی به عنوان ابزاری برای ارتباط مورد استفاده قرار گیرد، وجود دارد!
  • زبان انگلیسی می‌تواند به شما در یافتن شغل کمک کند: انگلیسی زبان علم، هوانوردی، کامپیوتر، دیپلماسی و گردشگری است. دانستن زبان انگلیسی شانس شما را برای یافتن شغل خوب در یک شرکت چند ملیتی در کشور خود یا یافتن شغل در خارج از کشور افزایش می دهد.
  • با زبان انگلیسی می‌توانید در تمام دنیا تحصیل کنید: از آنجایی که در کشورهای مختلف به زبان انگلیسی صحبت می‌شود، مدارس و دانشگاه های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اگر سطح خوبی از زبان انگلیسی آکادمیک دارید، فرصت‌های زیادی برای شما وجود دارد که بتوانید یک مدرسه و دوره مناسب متناسب با نیاز خود پیدا کنید. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان در کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا واقع شده اند. برای کسب پذیرش در یکی از این دانشگاه‌های معتبر، توانایی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی بسیار مهم است. از این رو آموزش زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • انگلیسی زبان صنعت رسانه است: اگر انگلیسی یاد بگیرید، دیگر برای لذت بردن از کتاب‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود نیازی به ترجمه و زیرنویس ندارید.
  • زبان اینترنت است: بیشترین درصد محتوای موجود در اینترنت به زبان انگلیسی نوشته شده است. علاوه بر این، برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان در کشورهای انگلیسی زبان مستقر هستند.

با توجه به دلایل بیان شده، استقبال زیادی از یادگیری زبان انگلیسی به عمل می‌آید و آموزش زبان انگلیسی به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

روش های اصولی و کاربردی در آموزش زبان انگلیسی

روش های آموزش زبان انگلیسی بسیار متنوع هستنند. هر فرد بسته به سبک یادگیری، سطح دانش، زمان و بودجه‌ای که در اختیار دارد روش متناسب با خود را انتخاب می‌کند. بهترین‌ روش‌هایی که برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی: شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی یک ایده رایج و یک روش سنتی برای یادگیری زبان‌های گوناگون، از جمله زبان انگلیسی است. کلاس‌های آموزش زبان به صورت عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی برگزار می‌شوند. کلاس‌های عمومی زبان اغلب جمعیت زیادی دارند و این کیفیت یادگیری زبان‌آموزان را کاهش می‌دهد. کلاس‌های نیمه خصوصی خلوت‌تر هستند اما هزینه شرکت در آن‌ها بیشتر است. کلاس‌های خصوصی از برخی جهات بازده بهتری دارند. اما اغلب کلاس‌های خصوصی بسیار گران قیمت هستند و شرکت در آن‌ها برای سطوح پایه زبان انگلیسی مقرون به صرفه نیست. از سوی دیگر کلاس‌های آموزش زبان نیاز به صرف وقت زیاد در مسیر رفت و آمد و ترافیک شهری را دارند. بسیاری از افراد پرمشغله نمی‌توانند از این روش برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی استفاده کنند. امروزه کلاس‌های زبان به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شوند. این شیوه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه افراد می‌شود. اما ممکن است جذابیت و کارایی کلاس‌های حضوری آموزش زبان را نداشته باشد. یک عیب بزرگ یادگیری زبان به صورت ترمیک، زمانبر بودن آن است. یادگیری زبان در این روش به کندی انجام می‌شود و ممکن است سال‌ها به طول بینجامد.
  • یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز: یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز بدون معلم و بدون نیاز به شرکت در کلاس زبان انجام می‌شود. در روش‌های خودآموز می‌توان از ابزارهای متنوعی برای یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی استفاده کرد. کتاب‌ها، سایت‌ها، فیلم‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی زیادی به این منظور در دسترس هستند. یادگیری به روش خودآموز می‌تواند سرعت بالایی داشته باشد. چرا که افراد می‌توانند حداکثر زمان در دسترس خود را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهند. همچنین این روش نسبت به شرکت در کلاس‌ها آموزشی بسیار کم هزینه است. برخورداری از تنوع مزیت دیگر یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز است. شما می‌توانید از ابزارها و شیوه‌های متنوعی برای یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی استفاده کنید، بدون آن که خسته یا کسل شوید. یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز همچنین برای افراد پرمشغله‌ای که فرصت شرکت در کلاس‌های آموزشی را ندارند بسیار مفید است. این افراد می‌توانند از وقت‌های اضافی خود، مانند زمان رانندگی، استراحت بین کار یا هنگام ورزش و پیاده‌روی برای یادگیری زبان استفاده کنند.

بهترین ابزارها برای آموزش زبان انگلیسی

برای افرادی که یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز را انتخاب می‌کنند، ابزارهای گوناگونی در دسترس است که می‌توانند از آن‌ها برای یادگیری بهتر و سریع‌تر استفاده کنند. بهترین ابزارها برای آموزش زبان انگلیسی عبارتند از:

  • پادکست: گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی زبان می‌تواند درک مطلب، دایره لغات و مهارت شنیداری زبان آموزان را تقویت کند. پادکست‌های انگلیسی زبان برای سطح مختلف به صورت مختلف و در اپلیکیشت‌های گوناگون چون کست باکس در دسترس هستند.
  • یوتیوب: کانال‌های آموزش زبان باکیفیت و جذابی در یوتیوب وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای تقویت مهارت‌های گوناگون زبان انگلیسی استفاده کرد. در این کانال‌ها اغلب به آموزش گرامر و تقویت مهارت شنیداری پرداخته می‌شود.
  • کتاب‌های خودآموز: برخلاف کتاب‌هایی که در موسسات آموزشی تدریس می‌شوند، کتاب‌های خودآموز را می‌توان به سادگی مطالعه کرد و از آن‌ها آموخت. این کتاب‌ها برای افزایش دامنه لغات، یادگیری گرامر و تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن بسیار مفید هستند.
  • فیلم‌ها: فیلم‌های انگلیسی زبان یک ابزار بسیار خوب برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. برای سطوح مختلف زبان انگلیسی فیلم‌های گوناگونی وجود دارد. از این روش می‌توان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیز بهره گرفت. کافیست به جای کارتون‌های دوبله شده، کارتون‌ها و انیمیشن‌های زبان اصلی را برای آن‌ها پخش کنید.
  • موسیقی‌ها: گوش دادن به موسیقی‌های انگلیسی زبان می‌تواند باعث تقویت و آموزش زبان انگلیسی افراد مختلف شود.
  • شبکه‌های اجتماعی: برقراری ارتباط در قالب چت یا تماس با افراد انگلیسی زبان در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مهارت شنیداری، درک مطلب، مکالمه و صحبت کردن شما را تقویت کند.
  • اپلیکیشن: بهترین و جدیدترین ابزار آموزش زبان انگلیسی، استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی زبان انگلیسی است. اپلیکیشن‌ها به یادگیری سریع، آسان، کم هزینه و سرگرم کننده زبان انگلیسی کمک می‌کنند.

چرا آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن بهترین روش است؟

در میان ابزارهای یادگیری زبان، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بهترین گزینه است. اما چرا آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن بهترین روش است؟

  • راحتی و در دسترس بودن: یکی از مزایای کلیدی یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن‌ها این است که به شما امکان می‌دهد در هر زمان، هر مکان و به راحتی تمرین کنید. حتی می‌توانید واژگان خود را قبل از خواب و در رختخواب خود تکرار کنید. علاوه بر این، یادگیری زبان انگلیسی در اپلیکیشن‌ها، زمانی که باید منتظر قرار ملاقات یا در اتوبوس باشید، به جای اینکه احساس ناراحتی یا استرس داشته باشید، شما را آرام نگه می‌دارد.
  • مقرون به صرفه بودن: یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن‌ها قطعاً از نظر مقرون به صرفه بودن و در دسترس قرار دادن یادگیری زبان برای همه، بهترین شیوه است. برخی از اپلیکیشن‌ها کاملا رایگان هستند، برخی دیگر هزینه ماهانه بسیار کمی از شما دریافت می‌کنند.
  • سرگرم کننده: یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن‌ها همیشه سرگرم کننده است. اکثر اپ‌های زبان تمایل دارند از روش‌هایآموزشی که حاوی تصاویر، صداها، فیلم ها و بازی ها هستند استفاده کنند که بسیار موثر و در عین حال انگیزه دهنده است.
  • محتوای متنوع: اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اغلب برای کمک به زبان آموزان برای بهبود مهارت‌های مختلف انگلیسی طراحی شده‌اند. آن‌ها انواع ویژگی‌های پیشرفته مانند الگوریتم های تطبیقی را برای مطابقت با سرعت یادگیری و اهداف کاربران ارائه می‌دهند (به عنوان مثال، یادگیری برای امتحانات، ارتباطات، کسب و کار، سفر، …).

همانطور که گفته شد آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن ها مزایای زیادی برای زبان آموزان به همراه دارد. با این حال، برای اینکه بتوانید مهارت های زبانی خود را به بهترین نحو بهبود بخشید، باید اپلیکیشن هایی را انتخاب کنید که با نیاز و سطح زبان انگلیسی شما مطابقت دارند.

صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن الیت لینگو

بدون شک یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب کنید، اپلیکیشن الیت لینگو است. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی الیت لینگو می‌تواند در یادگیری و تقویت هر ۴ مهارت زبان انگلیسی به افراد مختلف با سطح دانش زبان متفاوت کمک کند. این اپلیکیشن آموزشی زبان انگلیسی را می‌توان به سادگی از گوگل پلی، بازار یا اپ استور دانلود کرد. برخلاف بسیاری از اپ‌های آموزش زبان انگلیسی، امکان خرید ترم‌های آموزشی این اپلیکیشن در ایران وجود دارد. چرا که اپلیکیشن الیت لینگو در ایران دارای نمایندگی مجاز است. به همین دلیل می‌توان از طریق درگاه‌های پرداخت امن نسبت به خرید درون برنامه‌ای در آن اقدام کرد. روش‌های آموزش زبان در این برنامه بسیار جذاب، متنوع و سرگرم کننده هستند. همچنین افراد مختلف با شیوه‌های یادگیری متفاوت می‌توانند از مزایای یادگری زبان با این اپلیکیشن بهره‌مند شوند.

مزیت دیگر استفاده از اپ الیت لینگو برای یادگیری زبان، آزمون تعیین سطح دقیق آن است. پس از نصب اپلیکیشن الیت لینگو می‌توانید به صورت رایگان در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. پس از پایان آزمون، سطح دانش زبان انگلیسی و نقطه شروع پیشنهادی برای شما توسط اپلیکیشن مشخص می‌شود. در حالت کلی مزایای آموزش زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن الیت لینگو را می‌توان در قالب موارد زیر خلاصه کرد:

  • مقرون به صرفه بودن اپ الیت لینگو: برخلاف کلاس‌های آموزشی کلاسیک، هزینه یادگیری زبان انگلیسی با اپ الیت لینگو کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است.
  • در دسترس بودن اپ الیت لینگو: دانلود این اپلیکیشن به سادگی و از راه‌های مختلف امکان پذیر است. همچنین شما می‌توانید در هر زمان و مکانی از این اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.
  • متنوع و سرگرم کننده اپ الیت لینگو: برخلاف روش‌های سنتی آموزش زبان، روش‌های آموزشی در اپلیکیشن الیت لینگو بسیار متنوع و سرگرم کننده هستند. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید به یادگیری خود سرعت و عمق ببخشید.

 

سوالات متداول

  1. چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟

یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا این زبان، یک زبان جهانی، آکادمیک، زبان اینترنت، گردشگری و تجارت است. برای تفریح، سفر، کار و تحصیل به یادگیری این زبان نیاز خواهید داشت.

  1. به چه روش‌هایی می‌توان به آموزش زبان انگلیسی پرداخت؟

شرکت در کلاس‌های آموزشی و یادگیری خودآموز روش‌های یادگیری زبان انگلیسی هستند.

  1. ابزارهای آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

کتاب‌های خودآموز، یوتیوب، پادکست، ویدئو، موسیقی، فیلم و اپلیکیشن‌ها بهترین ابزارهای آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌روند.

  1. مزایای استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟

یادگیری زبان با استفاده از اپلیکیشن‌ها آسان، سرگرم‌کننده و مقرون به صرقه است.

  1. مزایای اپلیکیشن الیت لینگو چیست؟

اپلیکیشن الیت لینگو در ایران دارای نمایندگی معتبر است و به همین دلیل دسترسی به این اپلیکیشن آسان است. برخورداری از محتوای غنی و شیوه‌های آموزشی متنوع و سرگرم کننده دیگر مزایای این اپلیکیشن به شمار  می‌روند.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط